Organ nadzorujący:
Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego Wrocławia tel.717777994


mgr Małgorzata Zołoteńka – właściciel

Jestem licencjonowanym nauczycielem Pedagogiki, po specjalności Edukacja przedszkolna i opieka nad dzieckiem w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. By zwiększyć jakość dawania usług skończyłam studia drugiego stopnia: Poradnictwo małżeńskie i rodzinne z terapią również na DSW we Wrocławiu. 

Chcę z tego miejsca zapewnić Państwa o moim zamiłowaniu do dzieci. Już od dzieciństwa wiązałam swoją przyszłość z pedagogiką. Zajmowałam się dziećmi w rodzinie, w sąsiedztwie, w gronie przyjaciół domu. Byłam i wciąż jestem nianią z polecenia- kochaną i ciepłą ale rosnież odpowiedzialną i konsekwentną.

Na studiach zdobywałam wiedzę merytoryczną i praktyczną. Odbywałam praktykę pedagogiczną zarówno w przedszkolach prywatnych jak i państwowych.

Były to:

Przedszkole Państwowe nr 141 we Wrocławiu  

Prywatne Przedszkole „Niezapominajka” we Wrocławiu 

Prywatne Przedszkole „Kolorowe kredki” we Wrocławiu 

Niepubliczny żłobek Serafinek-  tutejszy żłobek, którego teraz jestem współwłaścicielem.

Praca z dziećmi jest moją drogą powołania zawodowego. Podejmując trudy dnia codziennego staram się wykonywać ją najlepiej jak potrafię i dawać dzieciom z siebie to co najcenniejsze.

Bycie pedagogiem to niekończąca się praca nad sobą, nad innymi ludźmi.

Uwielbiam przebywać z dziećmi, niezmiernie cieszę się mogąc je uczyć  i uczyć się od nich. Dla mnie praca w żłobku to czysta przyjemność.

Podczas wakacji pracowałam jako pomoc wychowawcy w gr 1 w „Akademii zabawy Entliczek-pętliczek”. 

W trakcie studiów na 1 roku opiekowałam się dwójką dzieci.

Natomiast  podczas 2 roku studiów pedagogicznych pracowałam w punkcie przedszkolnym „Klub promyczka”.

Zdobytą tam wiedzę i doświadczenie wykorzystam w pracy z Pańskimi dziećmi.

Ponadto uczestniczyłam w cyklicznym kursie Klanza i  wprowadzam elementy pedagogiki zabawy do naszego żłobka. Poprzez liczne zabawy z kolorową chustą i piłeczkami,przy odpowiedniej muzyce pobudzamy czy też relaksujemy naszych małych podopiecznych.

Odbyłam kurs Ruchu rozwijającego dla dzieci Weroniki Sherborne.

Stosujemy w żłobku podstawowe złożenia p.W.Sherborne poprzez zabawy na dywanie, akceptację swojego ciała, co wspomaga rozwój fizyczny i rozwój osobowości. Zabawy są zróżnicowane , nie potrzebujemy do ich przeprowadzenia pomocy naukowych, wykorzystujemy swoje ciało. Przykładem może być chociażby witanie się różnymi częściami ciała- stopami, łokciami, głowami czy też zawijanie dzieci w kocyk jak w naleśnik i odwijanie daje dzieciakom wiele radości. Czy też kołyska w parach,daje maluchom poczucie bliskości i bezpieczeństwa.Nasze dzieci uwielbiają tego rodzaju zabawy na dywanie.

Zdobytą wiedzę i doświadczenie z pełną energią, radością i dumą wykorzystuje w codziennej pracy w miejscu, które kocham.

Chcemy aby dzieci które Państwo nam powierzacie miały nie tylko bezpieczne i komfortowe warunki, ale także ciepłą i domową atmosferę co pozwoli im rozwijać wszelkie swoje potencjalności.

mgr Anita Janicka- właściciel

           Jestem absolwentką Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. Skończyłam Edukacje przedszkolną i opiekę nad dziećmi. Obecnie kontynuuje studia na kierunku Marketing i zarządzanie w edukacji.

         Wiedzę pedagogiczną w teorii, jaki i praktyce zdobywałam już w szkole średniej, będąc na profilu humanistyczno- pedagogicznym z elementami psychologii.

         Zdobytą wiedzę merytoryczną mogłam pogłębić dzięki praktyką pedagogicznym, które odbyłam w ciągu studiów. Doświadczenia, które zdobyłam podczas odbywania praktyk, bardzo przydają mi się w pracy z małymi dziećmi.  Dzięki nim mogłam sprawdzić się w pacy z dziećmi i zdobyć niezbędną wiedzę praktyczną. Najważniejsze w zajmowaniu się dziećmi jest ich bezpieczeństwo oraz dbanie o ich prawidłowy rozwój.

        Do pracy z małymi dziećmi potrzebne są również odpowiednie kwalifikację wychowawcy-opiekuna, które w odpowiedni sposób pomogą mu współpracować ze swoim podopiecznym. Z pojęciem kompetencji wiąże się także wiele pojęć związanych z osobowością wychowawcy, takich, jak np. sprawność, umiejętność, uprawnienia, zdolność, przygotowanie do zajęć, komunikacja interpersonalna, rzetelność, cierpliwość, przejrzystość w działaniu, wyrozumiałość, stanowczość, wiedza oraz umiejętność jej odpowiedniego wykorzystania w praktyce.

      Nauczyciel powinien również opanować zakres umiejętności zdobywanych w praktyce przez uczestniczenie w różnych sytuacjach, kursach, spotkaniach, zajęciach a następnie na tym podłożu rozwijać wiedzę teoretyczną. Zatem, aby usprawnić swoją wiedzę teoretyczną ukończyłam liczne kursy oraz warsztaty, które jeszcze bardziej usprawniły moją wiedzę teoretyczną i praktyczną w pracy z dziećmi np. m.in. kurs dla opiekunów i wychowawców, dwa kursy Klanzy, kurs udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej, kurs gry na keyboardzie, warsztaty z dogoterapii, bajkoterapii oraz udział w spotkaniach na temat programów nauczania i przewodników metodologicznych.

         Uczęszczałam, również na zajęciach w świetlicach terapeutycznych w Krotoszynie gdzie, jako wolontariusz pomagałam dzieciom w odrabianiu prac domowych, nauce podstawowych czynności samoobsługowych, czytania, liczenia, śpiewania itp. oraz w ramach praktyk prowadziłam zajęcia w przedszkolu zintegrowanym „Król Maciuś” w Krotoszynie, gdzie mogłam pogłębić wiedzę na temat pracy z dziećmi niepełnosprawnością.

         Odbyłam również liczne praktyki pedagogiczne w:

  •       prywatnym przedszkolu „ Bajkowe Nutki” we Wrocławiu,
  •     przedszkolu publicznym „Niezapominajka” we Wrocławiu,
  •       oddziale przedszkolnym przy Zespole Szkół w Benicach k/Krotoszyna,
  •       prowadziłam badania naukowe w przedszkolu państwowym „Szczepinek” we Wrocławiu.

Odbyłam kurs KLANZA wraz z Gosią oraz kurs Ruchu rozwijającego dla dzieci Weroniki Sherborne, które były opisane wyżej, a wiedzę z nich zdobytą wykorzystujemy w codziennej pracy z Państwa dziećmi.

                   W pracy z dziećmi nie wystarczy wiedza merytoryczna, czy doświadczenie ważny jest dobrzy kontakt z nimi, na co dzień, aby jeszcze lepiej móc je zrozumieć oraz jeszcze lepiej z nimi pracować.

         W opiece na dziećmi ważne jest, aby obdarzać je nieograniczoną miłością i wyrozumiałością oraz wspieranie ich w pokonywaniu nowych, nieznanych sytuacji, które mogą być dla nich trudne. Przekazywanie im nowej wiedzy, niezbędnej do prawidłowego rozwoju, funkcjonowania w społeczeństwie, a także odnajdywania się w nowych sytuacjach. Przygotowywanie ich do dalszej drogi edukacyjnej, aby z łatwością mogły przez nią przejść.

 Pracownicy:

mgr Ewa Dec – Pomykała – opiekun – wychowawca oraz logopeda z pasji i z wykształcenia.

Mama dwuletniej Tosi. Ze żłobkiem Serafinkiem związana już od 2013 roku.

Wesoła, kreatywna , opiekuńcza żłobkowa ciocia z którą dobrze nam się współpracuje już od kilku dobrych lat. Ciekawe pomysły na prace plastyczne czy jej tańce ze żłobkowiczami wciąż potrafią nas zaskoczyć i to pozytywnie.

Raz w tygodniu c.Ewa prowadzi specjalistyczne zajęcia logopedyczne. Wszystkie ćwiczenia są stymulujące rozwój dziecka.  Rozmaite pomoce naukowe uatrakcyjniają dzieciakom uczestniczenie w zajęciach. Różnorodne formy gimnastyki buzi i języka, dmuchanie piórek czy też smoczy oddech to tylko niektóre atrakcje. Wycieczki do gospodarstwa czy też do ZOO zawsze są pełne przygód to z kolei ćwiczenia dźwięko-naśladowcze i nie tylko. Zajęcia logopedyczne są to zajęcia grupowe z indywidualną korektą cioci Ewy oraz  innych opiekunek.

Joanna Krasońopiekun- wychowawca , w zastępstwie za ciocię Anitkę (aktualnie przebywającej na L4).

Jestem absolwentką Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej mieszczącego się w Lublinie.

Z wykształcenia Psycholog w kierunku niesienia pomocy rodzinom, małżeństwom oraz samym
dzieciom, aczkolwiek w swojej zawodowej karierze stawiam na pierwszym miejscu pracę z dziećmi. Z tego względu wybrałam studia podyplomowe. Aktualnie studiuję Wczesne, wieloaspektowe
wspomaganie rozwoju małego dziecka na SWPS Uniwersytecie Humanistyczno-społecznym zamiejscowym we Wrocławiu i na pewno na jednych studiach podyplomowych się nie zakończy, gdyż
praca z dziećmi jako psycholog to niekończąca się możliwość zdobywania nowej wiedzy, przekładając ją później na praktykę. Zamierzam podjąć się również szkoleniom z zakresu np. autyzmu, treningu umiejętności społecznych, a także szkoleniom z dziedziny pedagogicznej.
Będąc jeszcze studentką odbywałam praktyki m. in w:
– Domu Dziecka im. Jana Korczaka w Lublinie
– Poradni Pedagogiczno-psychologicznej w Lublinie
– uczestniczyłam w rocznej edycji Akademia Przyszłości – do moich zadań należało między innymi
prowadzenia pod kątem psychologicznym oraz edukacyjnym siedmioletniego chłopca, oraz barnie
udziału w licznych warsztatach. Odejście z Akademii Przyszłości powiązane było z wyjazdem do
Wrocławia w celach edukacyjnych.
– na początku swojego studiowania (2 rok psychologii) zdecydowałam wziąć udziału w dosyć trudnym
projekcie ( jak na posiadaną w tamtym momencie wiedzę) jako wolontariusz w Stowarzyszeniu
Kuźnia – odbywałam zajęcia z dziećmi ze szkół podstawowych pochodzących z różnego przekroju
środowiska od rodzin prawidłowo funkcjonujących kończąc na rodzinach z elementem dysfunkcji np.
alkoholizm, narkomania.
– obecnie podejmuję się praktyk w poradni Promyk Słońca mieszczącej się we Wrocławiu.
– ponadto ukończyłam Kurs dotyczących zachowań opozycyjno- buntowniczych dzieci i młodzieży,
który obywał się w Lublinie.
Jako początkujący psycholog bo dopiero z niecałym rocznym stażem jestem już świadoma i pewna swojej drogi zawodowej, gdyż pracę z dziećmi nie traktuję jako obowiązek tylko jako pasję,
możliwość dawania dzieciom miedzy innymi akceptacji samego siebie już od najmłodszych lat, poczucie szczęścia, wsparcia. Dzięki mojej otwartości, autentyczności, bijącego ciepła oraz akceptacji
bardzo sprawnie pozyskuję sympatię oraz zaufanie dzieci, co tylko daje mi dowód, że praca z dziećmi jest dla mnie prawidłowym wyborem.

Emilia Dybka – pomoc opiekuna, w zastępstwie za ciocię Ewę (aktualnie przebywającą na L4) z dużym serduchem i zaangażowaniem podchodzi do dzieci. Z uśmiechem na twarzy opiekuje się podopiecznymi, bawi się z nimi , czyta książeczki. Jest również pomocna w ubieraniu dzieci,czy ich karmieniu. Kolejna super ciocia:)


Celina – muzykoterapeutka. 

Raz w tygodniu prowadzi dla dzieci zajęcia muzyczno- ruchowe. Radosna i rozśpiewana ciocia Celinka gra na wiolonczeli, uleli, oraz na pianinie. Dzieci uwielbiają te zajęcia i ochoczo w nich uczestniczą angażując się graniem chociażby na marakasach, dzwonkach, fletach czy na tamburynie i bębenku wedle zaleceń cioci prowadzącej zajęcia. Co tydzień poznajemy nową piosenkę i z radością ją powtarzamy ku utrwaleniu. Dzieci uczą się wrażliwości na muzykę. Ciocia w pracy z rytmem, poprzez marsz do rytm czy graniem piano oraz forte uczy dzieci słuchać żywej muzyki.