mgr Małgorzata Zołoteńka – właściciel

Jestem licencjonowanym nauczycielem Pedagogiki, po specjalności Edukacja przedszkolna i opieka nad dzieckiem w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. By zwiększyć jakość dawania usług skończyłam studia drugiego stopnia: Poradnictwo małżeńskie i rodzinne z terapią również na DSW we Wrocławiu. 

Chcę z tego miejsca zapewnić Państwa o moim zamiłowaniu do dzieci. Już od dzieciństwa wiązałam swoją przyszłość z pedagogiką. Zajmowałam się dziećmi w rodzinie, w sąsiedztwie, w gronie przyjaciół domu. Byłam i wciąż jestem nianią z polecenia- kochaną i ciepłą ale rosnież odpowiedzialną i konsekwentną.

Na studiach zdobywałam wiedzę merytoryczną i praktyczną. Odbywałam praktykę pedagogiczną zarówno w przedszkolach prywatnych jak i państwowych.

Były to:

Przedszkole Państwowe nr 141 we Wrocławiu  

Prywatne Przedszkole „Niezapominajka” we Wrocławiu 

Prywatne Przedszkole „Kolorowe kredki” we Wrocławiu 

Niepubliczny żłobek Serafinek-  tutejszy żłobek, którego teraz jestem współwłaścicielem.

Praca z dziećmi jest moją drogą powołania zawodowego. Podejmując trudy dnia codziennego staram się wykonywać ją najlepiej jak potrafię i dawać dzieciom z siebie to co najcenniejsze.

Bycie pedagogiem to niekończąca się praca nad sobą, nad innymi ludźmi.

Uwielbiam przebywać z dziećmi, niezmiernie cieszę się mogąc je uczyć  i uczyć się od nich. Dla mnie praca w żłobku to czysta przyjemność.

Podczas wakacji pracowałam jako pomoc wychowawcy w gr 1 w „Akademii zabawy Entliczek-pętliczek”. 

W trakcie studiów na 1 roku opiekowałam się dwójką dzieci.

Natomiast  podczas 2 roku studiów pedagogicznych pracowałam w punkcie przedszkolnym „Klub promyczka”.

Zdobytą tam wiedzę i doświadczenie wykorzystam w pracy z Pańskimi dziećmi.

Ponadto uczestniczyłam w cyklicznym kursie Klanza i  wprowadzam elementy pedagogiki zabawy do naszego żłobka. Poprzez liczne zabawy z kolorową chustą i piłeczkami,przy odpowiedniej muzyce pobudzamy czy też relaksujemy naszych małych podopiecznych.

Odbyłam kurs Ruchu rozwijającego dla dzieci Weroniki Sherborne.

Stosujemy w żłobku podstawowe złożenia p.W.Sherborne poprzez zabawy na dywanie, akceptację swojego ciała, co wspomaga rozwój fizyczny i rozwój osobowości. Zabawy są zróżnicowane , nie potrzebujemy do ich przeprowadzenia pomocy naukowych, wykorzystujemy swoje ciało. Przykładem może być chociażby witanie się różnymi częściami ciała- stopami, łokciami, głowami czy też zawijanie dzieci w kocyk jak w naleśnik i odwijanie daje dzieciakom wiele radości. Czy też kołyska w parach,daje maluchom poczucie bliskości i bezpieczeństwa.Nasze dzieci uwielbiają tego rodzaju zabawy na dywanie.

Zdobytą wiedzę i doświadczenie z pełną energią, radością i dumą wykorzystuje w codziennej pracy w miejscu, które kocham.

Chcemy aby dzieci które Państwo nam powierzacie miały nie tylko bezpieczne i komfortowe warunki, ale także ciepłą i domową atmosferę co pozwoli im rozwijać wszelkie swoje potencjalności.

mgr Anita Janicka- właściciel

           Jestem absolwentką Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. Skończyłam Edukacje przedszkolną i opiekę nad dziećmi. Obecnie kontynuuje studia na kierunku Marketing i zarządzanie w edukacji.

         Wiedzę pedagogiczną w teorii, jaki i praktyce zdobywałam już w szkole średniej, będąc na profilu humanistyczno- pedagogicznym z elementami psychologii.

         Zdobytą wiedzę merytoryczną mogłam pogłębić dzięki praktyką pedagogicznym, które odbyłam w ciągu studiów. Doświadczenia, które zdobyłam podczas odbywania praktyk, bardzo przydają mi się w pracy z małymi dziećmi.  Dzięki nim mogłam sprawdzić się w pacy z dziećmi i zdobyć niezbędną wiedzę praktyczną. Najważniejsze w zajmowaniu się dziećmi jest ich bezpieczeństwo oraz dbanie o ich prawidłowy rozwój.

        Do pracy z małymi dziećmi potrzebne są również odpowiednie kwalifikację wychowawcy-opiekuna, które w odpowiedni sposób pomogą mu współpracować ze swoim podopiecznym. Z pojęciem kompetencji wiąże się także wiele pojęć związanych z osobowością wychowawcy, takich, jak np. sprawność, umiejętność, uprawnienia, zdolność, przygotowanie do zajęć, komunikacja interpersonalna, rzetelność, cierpliwość, przejrzystość w działaniu, wyrozumiałość, stanowczość, wiedza oraz umiejętność jej odpowiedniego wykorzystania w praktyce.

      Nauczyciel powinien również opanować zakres umiejętności zdobywanych w praktyce przez uczestniczenie w różnych sytuacjach, kursach, spotkaniach, zajęciach a następnie na tym podłożu rozwijać wiedzę teoretyczną. Zatem, aby usprawnić swoją wiedzę teoretyczną ukończyłam liczne kursy oraz warsztaty, które jeszcze bardziej usprawniły moją wiedzę teoretyczną i praktyczną w pracy z dziećmi np. m.in. kurs dla opiekunów i wychowawców, dwa kursy Klanzy, kurs udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej, kurs gry na keyboardzie, warsztaty z dogoterapii, bajkoterapii oraz udział w spotkaniach na temat programów nauczania i przewodników metodologicznych.

         Uczęszczałam, również na zajęciach w świetlicach terapeutycznych w Krotoszynie gdzie, jako wolontariusz pomagałam dzieciom w odrabianiu prac domowych, nauce podstawowych czynności samoobsługowych, czytania, liczenia, śpiewania itp. oraz w ramach praktyk prowadziłam zajęcia w przedszkolu zintegrowanym „Król Maciuś” w Krotoszynie, gdzie mogłam pogłębić wiedzę na temat pracy z dziećmi niepełnosprawnością.

         Odbyłam również liczne praktyki pedagogiczne w:

  •       prywatnym przedszkolu „ Bajkowe Nutki” we Wrocławiu,
  •     przedszkolu publicznym „Niezapominajka” we Wrocławiu,
  •       oddziale przedszkolnym przy Zespole Szkół w Benicach k/Krotoszyna,
  •       prowadziłam badania naukowe w przedszkolu państwowym „Szczepinek” we Wrocławiu.

 

Odbyłam kurs KLANZA wraz z Gosią oraz kurs Ruchu rozwijającego dla dzieci Weroniki Sherborne, które były opisane wyżej, a wiedzę z nich zdobytą wykorzystujemy w codziennej pracy z Państwa dziećmi.

                   W pracy z dziećmi nie wystarczy wiedza merytoryczna, czy doświadczenie ważny jest dobrzy kontakt z nimi, na co dzień, aby jeszcze lepiej móc je zrozumieć oraz jeszcze lepiej z nimi pracować.

         W opiece na dziećmi ważne jest, aby obdarzać je nieograniczoną miłością i wyrozumiałością oraz wspieranie ich w pokonywaniu nowych, nieznanych sytuacji, które mogą być dla nich trudne. Przekazywanie im nowej wiedzy, niezbędnej do prawidłowego rozwoju, funkcjonowania w społeczeństwie, a także odnajdywania się w nowych sytuacjach. Przygotowywanie ich do dalszej drogi edukacyjnej, aby z łatwością mogły przez nią przejść.

 Pracownicy:

mgr Ewa Dec – Pomykała – opiekun – wychowawca oraz logopeda z pasji i z wykształcenia.

Mama dwuletniej Tosi. Ze żłobkiem Serafinkiem związana już od 2013 roku.

Wesoła, kreatywna , opiekuńcza żłobkowa ciocia z którą dobrze nam się współpracuje już od kilku dobrych lat. Ciekawe pomysły na prace plastyczne czy jej tańce ze żłobkowiczami wciąż potrafią nas zaskoczyć i to pozytywnie.

Raz w tygodniu c.Ewa prowadzi specjalistyczne zajęcia logopedyczne. Wszystkie ćwiczenia są stymulujące rozwój dziecka.  Rozmaite pomoce naukowe uatrakcyjniają dzieciakom uczestniczenie w zajęciach. Różnorodne formy gimnastyki buzi i języka, dmuchanie piórek czy też smoczy oddech to tylko niektóre atrakcje. Wycieczki do gospodarstwa czy też do ZOO zawsze są pełne przygód to z kolei ćwiczenia dźwięko-naśladowcze i nie tylko. Zajęcia logopedyczne są to zajęcia grupowe z indywidualną korektą cioci Ewy oraz  innych opiekunek.

 

Marta Pięt – opiekun- wychowawca, w zastępstwie za ciocię Anitę (aktualnie przebywającą na L4) z dużym serduchem i pełnym zaangażowaniem podejmuje codzienne wyzwania w pracy z dziećmi. Pedagog z wykształcenia, starsza i opiekuńcza siostra dla młodszego rodzeństwa, więc dla nas idealny pracownik 🙂 


Katarzyna Szetyla – muzykoterapeutka. 

Raz w tygodniu prowadzi dla dzieci zajęcia muzyczno- ruchowe. Radosna i rozśpiewana ciocia Kasia gra na skrzypcach, uleli, gitarze oraz na pianinie. Dzieci uwielbiają te zajęcia i ochoczo w nich uczestniczą angażując się graniem chociażby na marakasach, dzwonkach, fletach czy na tamburynie i bębenku wedle zaleceń cioci prowadzącej zajęcia. Co tydzień poznajemy nową piosenkę i z radością ją powtarzamy ku utrwaleniu.