SEO

Na czym polega audyt strony internetowej?

Ruch organiczny z wyszukiwarki to najlepszy ruch, który jesteśmy w stanie pozyskać do swojej strony internetowej. Dziedzina, która zajmuje się pozycjonowaniem stron, nazywa się SEO. Jest to skrót od anglojęzycznego Search Engine Optimization, a po polsku oznacza pozycjonowanie i optymalizacje stron internetowych pod wyszukiwarki.

Dlaczego ruch z SEO jest najlepszy?

Ruch z wyszukiwarki jest najlepszy, ponieważ wyszukiwarka, szczególnie Google, zwraca bardzo trafne wyniki wyszukiwania dla danych fraz. Oznacza to, że jeśli uda nam się osiągnąć wysoką pozycję pod słowo kluczowe jak na przykład „sklep ogrodowy,” to na naszą stronę trafi wiele osób (zależnie od popularności słowa) zainteresowanych zakupami produktów ogrodniczych. Ruch tego typu jest więc bardzo wartościowy, a jego skuteczność pokazuje duże zainteresowanie płatnymi reklamami w wyszukiwarce.

Reklamy w wyszukiwarce, to już nie SEO, a SEM, a więc połączenie pozycjonowania stron internetowych z reklamą w wyszukiwarce. Tak więc co do zasady, pozycjonowanie oferuje nam darmowy ruch, a reklamy są naturalnie płatne. Oczywiście SEO wymaga wielu inwestycji w dobrze zoptymalizowaną stronę internetową, pozyskiwanie linków do tej strony, dobre treści, ale ruch co do zasady jest darmowy, ponieważ nie płacimy za pojedyncze kliknięcia.

Pozycjonowanie sklepu online – od czego zacząć?

Utworzenie strony internetowej nie jest w tych czasach szczególnie trudne. Na rynku znajdziemy wiele kreatorów, z których pomocą proces tworzenia strony sprowadza się do przenoszenia wcześniej utworzonych bloków strony, podziału strony na sekcje i dodania treści. Jednak takie strony, to zdecydowanie za mało, szczególnie jeśli konkurencja pod daną frazę, na którą chcemy pozycjonować nasz sklep, jest duża.

Dlatego też powinniśmy zlecić specjalistyczny audyt strony internetowej, żeby utwierdzić się, czy strona nadaje się do pozycjonowania, zanim zaczniemy inwestować w różne usługi, jak chociażby linki do strony. Jest to ważne dlatego, że SEO, to również optymalizacja, o czym wiele osób zdaje się zapominać.

Co sprawdzi audyt strony?

Audyt wykaże czy strona jest dostosowana pod obecne standardy oraz bezpośredni wytyczne danej wyszukiwarki, zwykle Google.

Czynniki techniczne mające wpływ na pozycjonowanie strony to na przykład: szybkość pierwszego wczytywania treści, szybkość działania strony, poprawnie wdrożony certyfikat SSL (bezpieczne połączenie, zielona kłódka, adres HTTPS), czy jakość hostingu, na którym osadzona jest nasza strona (domena).

Inne czynniki, jakie zostaną sprawdzone podczas audytu, to jakość i unikalność treści zawartych na stronie czy linkowanie wewnętrznie w obrębie strony. Dopiero po sprawdzeniu tych czynników będziemy w stanie przejść do pozycjonowania właściwego, a więc linkowania strony.