Jakie są rodzaje reklamy w internecie?

Marketing internetowy to szansa, żeby zaistnieć na rynku dla mniejszych firm. To dlatego, że tradycyjny marketing, jak reklama w radiu, telewizji, czy banery reklamowe, są bardzo drogie, a wiele firmy ma już wyrobioną pozycję, a dzięki temu lepsze oferty. W starym modelu marketingu nie ma za wiele miejsca na nowych graczy, a inaczej jest w przypadku Internetu.

Bardzo często zdarza się bowiem, że tradycyjne biznesy mają duże trudności, żeby zaistnieć w Internecie. Ich działanie zwykle ogranicza się do zlecenia pierwszej lepszej strony internetowej i założeniu mediów społecznościowych. Dzieje się tak dlatego, że osoba zarządzająca biznesem nie dostrzega nowych możliwości, które pojawiły się w Internecie. To właśnie dzięki temu w Internecie jest nadal wiele przestrzeni do zagospodarowania, dość małym kosztem.

Jaką formę może mieć reklama w Internecie?

Rodzajów marketingu Internetowego jest naprawdę dużo, jednak istnieją trzy główne dziedziny.

Pierwsza z nich to pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych, a więc proces mający na celu pozyskiwanie ruchu organicznego z wyszukiwarki. Proces ten nosi nazwę SEO, a składa się na niego linkowanie strony oraz optymalizacja pod czynniki techniczne i wytyczne wyszukiwarki.

Druga dziedzina to media społecznościowe, które odgrywają dwojaką rolę. Pierwsza, zyskująca na popularności i wadze, rola, to budowanie marki, czy raczej świadomości marki w przestrzeni internetowej. Polega to po prostu na dodawaniu treści na popularne media społecznościowe, które mają poprawiać wizerunek firmy, tak żeby kojarzyła się możliwie najlepiej. Ta rola nie ma bezpośredniego wpływu na sprzedaż, choć oczywiście w sposób pośredni na nią wpływa. Druga rola to po prostu reklamy w mediach społecznościowych. Na naszym rynku królują reklamy na popularnym Facebooku, które pozwalają dotrzeć do określonej grupy odbiorców. Takie reklamy mogą mieć cel sprzedaży bezpośredniej lub nawet zwiększania zasięgów, a więc mogą uczestniczyć również w procesie budowania marki.

Trzecia dziedzina to połączenie SEO z reklamą w wyszukiwarce. Na przykład za pomocą Google Ads ​jesteśmy w stanie odpłatnie zająć pierwsze pozycje w wyszukiwarce. W przeciwieństwie do SEO nie uzyskujemy tu ruchu organicznego, darmowego, a płacimy za każde kliknięcie. Mimo wszystko z uwagi na trafność takiej reklamy pod konkretne zapytania sprzedażowe bardzo często okazuje się ona opłacalna.

Marketing w Internecie jest dość skomplikowany, dlatego wiele osób podejmuje współpracę z agencją, która dba o wszystkie trzy wymienione wyżej filary.