Darmowe audyty SEO – czy warto z nich korzystać?

Gdyby pieniądze nie stanowiły przeszkody na drodze do osiągania różnych celów, wszyscy mogliby te cele bez problemu osiągać i każdy dałby sobie radę chociażby z prowadzeniem własnego biznesu. Ale tak oczywiście nie jest. Nawet audyt sklepu internetowego, poprzedzający zawsze pozycjonowanie sklepu internetowego, jest przecież kosztownym rozwiązaniem, bo płaci się za niego od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych!

Czy można taniej? Ano można. Istnieje też coś takiego jak zupełnie darmowy audyt SEO. Nie trzeba się na nim znać, by się domyślać, że będzie się on różnić od typowego płatnego audytu i w jego ramach człowiek uzyska dostęp do mniejszej ilości opcji i tym samym mniejszej ilości informacji na temat swojej własnej internetowej strony. To jest właśnie podstawowa wada darmowych audytów. Czy jednak jest ona wystarczającym powodem do tego, by z tych narzędzi w ogóle nie korzystać, nawet jeśli nie ma się pieniędzy na pełnopłatne analizy przeprowadzane przez agencje e-commerce?

Audyt, który jest przeprowadzany za darmo, nigdy nie będzie przeprowadzany ręcznie. To po prostu niemożliwe. Czas kosztuje, podobnie zresztą jak włożona w daną czynność praca i zaangażowanie, tak więc rozwiązania darmowe są rozwiązaniami mocno zautomatyzowanymi i tak samo to wygląda w przypadku darmowych audytów SEO i wszelkich innych czynności związanych z branżą SEO. Każdy może z tych rozwiązań skorzystać, bo w tym celu wystarczy po prostu skorzystać ze specjalnych i ogólnodostępnych generatorów, które w ciągu dosyć krótkiego czasu potrafią przeanalizować całą stronę i sklep internetowy.

Nie trzeba wprowadzać do nich jakichś licznych i nietypowych informacji na temat witryny. Wystarczy do odpowiedniego okienka wpisać adres konkretnego portalu, by generator zaraz potem zaczął pracować i zaczął przeprowadzać darmowy audyt. Informacje uzyskane w ramach tej analizy zwykle trafiają do oddzielnego dokumentu, który potem może zostać przesłany na adres mailowy osoby zainteresowanej, aby miała ona do niego swobodny i nieograniczony dostęp.

To wszystko brzmi naprawdę świetnie, przynajmniej w teorii i na pierwszy rzut oka. Skoro bowiem istnieje coś takiego jak totalnie darmowy audyt SEO, na który nie trzeba przeznaczyć nawet jednego grosza, teoretycznie nikt już nie powinien płacić za przeprowadzanie podobnych analiz. A jednak tkwi tutaj niejeden haczyk. Generatory nie są bowiem w stanie przeprowadzić takiej analizy w sposób bardzo dokładny i rzetelny i właśnie o tym należy pamiętać. Audytem mimo wszystko powinni zajmować się specjaliści, a nie roboty.