Układ strony a pozycjonowanie

Właściciele dużych portali internetowych (czyli np. internetowych sklepów) nigdy nie pozycjonują ich na własną rękę. Zawsze robią to z pomocą doświadczonych specjalistów od branży SEO, więc to właśnie im zlecają to zadanie. Jeżeli jednak na ten moment profesjonalna agencja marketingowa jest dla ciebie zbyt droga i po prostu nie stać cię na to, by nawiązać z nią fajną dłuższą współpracę i skorzystać z jej usług, zlecając jej pozycjonowanie, póki co musisz niestety dbać o swoją stronę samodzielnie, co też jednak da się uczynić. Najpierw sprawdź więc, w jaki stanie jest twoja witryna w chwili obecnej, by dopiero potem ustalić, co takiego mógłbyś z nią zrobić.

Przeprowadź wstępny audyt i oceń w jego ramach układ witryny. Wbrew pozorom ma on bezpośrednie przełożenie na skuteczność pozycjonowania i efektywność wszelkich innych działań marketingowych.

Zapewne już wiesz, że na pozycjonowanie stron internetowych wpływ ma olbrzymia ilość elementów. W dzisiejszym tekście zajmiemy się wyłącznie jednym z nich, czyli mówiąc wprost i dokładnie – układem strony oraz rozkładem jej poszczególnych segmentów. Sam przecież wiesz, że ten układ ma ogromne znaczenie. Jeżeli wchodzisz na stronę, która mogłaby zainteresować cię swoją treścią, ale która jest źle zorganizowana, przez co trudno ci się po niej porusza, najprawdopodobniej nie wytrzymasz na niej zbyt długo i zamkniesz ją już po paru minutach albo i wcześniej, udając się do czytelniejszej i łatwiejszej w odbiorze konkurencji.

Twoja strona internetowa ma być komfortowa dla Internauty. Audyt sklepu internetowego czy audyt witryny może bardzo szybko i łatwo wykazać, że ta witryna ma np. niewłaściwy układ. Musisz jednak zdawać sobie sprawę z tego, że ten układ nie jest oceniany wyłącznie przez czytelników, czyli Internautów. Roboty Google też biorą go pod uwagę, w momencie gdy przyznają witrynom konkretne pozycje.

Sam tekst powinien być natomiast wartościowy i ciekawy. Musi przyciągać wzrok i sprawiać, że Internauta naprawdę będzie chciał go przejrzeć i zrobi to z przyjemnością, nie ograniczając się wyłącznie do spojrzenia na kilka linijek pierwszego akapitu. Unikaj zbyt długich i monotonnych bloków tekstów. Zawsze rozdzielaj je nagłówkami lub podtytułami i zmieniaj kolor czcionki, podkreślaj ciekawsze fragmenty oraz pogrubiaj te treści, które są w tekście najważniejsze. Używaj też elementów graficznych. One akurat bezpośrednio przekładają się na pozycjonowanie stron internetowych. W każdym tekście powinno znaleźć się miejsce dla jakichś zdjęć bądź obrazków.